Es va plantejar per què Barcelona no te el seu festival.
En Carlos Mir va explicar que ja es va organitzar anys enrere el Festival del
Cinema en Color a on s’hi podien programar algunes pel·lícules prohibides. Ara
nomes queda el “Festival Sant Jordi” que programa el cinema Verdi. En canvi el
de Sitges està en la cresta de l’ona.
Sobre qui “mana” a l’hora de fer les pel·lícules
s’explica que fonamentalment es el productor i es comenta la gran influencia de
Hollywood encara que no es pot menysprear la importància de Bollywood.
Es demana al ponent quantes hores li suposa la seva feina
i explica que cada setmana s’estrenen 8 o 9 pel·lícules i que cada mati en veu
normalment dues. Se li pregunta quines son les seves pel·lícules preferides i
diu que 2001 Odisea
en el espacio, Cantando bajo la lluvia, Yellow submarine i Viridiana.
Es parla també del futur del cinema. Sembla clar que la
virtut del cinema en comparació de la televisió és la gran pantalla, el silenci
i concentració que comporta la sala de projeccions. Però es evident la gran
força de la televisió i que arriba a influir en la forma de fer cinema. Per
altra banda la industria del cinema és cara i només s’aguanta gracies a les
sales multicines i el marketing que les acompanya con la venda de begudes
i crispetes i serveis de l’entorn.
Després d’un ampli canvi d’impressions en el que
participen tots els presents s’arriba a la conclusió que el cinema serà
minoritari però que no hi ha altre mitja igual i que les sales de cinema no son
fàcilment reemplaçables per altres instal·lacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada