D’UNA BOTIGA A FACTURAR 2.200 MILIONS
El Grup Bonpreu ha
facturat l’any 2024 la xifra de 2.200 milions d’euros i en te previs facturar
2.500 el 2025, te un plantilla de 10.000 persones i inverteix cada any de
l’ordre de 140 milions d’euros. Es mou en els sectors de l’alimentació, els
carburants i l’electricitat. Preguntat al ponent com es s’enfronta això i
contesta que ser empresari es porta a la sang. En acabar la carrera va fer un
viatge per Europa amb es amics i es va dedicar a descobrir com funcionava fora
d’Espanya el mercat minorista de l’alimentació i va descobrir l’empenta que
tenien els supermercats i que s’estava implantant l’autoservei. Va tenir que convèncer
al seu pare per anar per aquest camí. En resum es pot dir que s’ha de fer
funcionar l’instint empresarial. El ponent manifesta que soci d’ una societat
de capital-risc i que sovint queda sobtat pels projectes que es presenten.
Un altre dels secrets
de l’èxit es pensar constantment com poder atendre els clients. I això tant els
clients d’alimentació com els de carburants o electricitat. En concret, per
exemple, en el mon elèctric hi ha tres operadors que pràcticament tenen
l’oligopoli i, per tant, es tracta que el client es noti mes ven tractar per ells.
Es també important tenir informació amplia dels clients, característiques,
preferències, costums, etc. Això vol di tenir un arxiu ampli de dades i saber
“fer les preguntes” Tenen 1.000.000 de
clients amb targeta de fidelitat. I és igual d’important saber quins son els
clients que volent deixar de comprar.
Per altra banda es
necessita un bon equip, que se’ls expliqui be a on es vol anar i que tinguin el
reconeixement degut. Fa uns anys era important el desenvolupament professional
però s’ha de dir que ara venent molt ben formats. Es important la relació amb
l’Administració. El seu funcionament, en
moltes ocasions, fan fracassar els projectes per la seva ineficiència i
lentitud.
Esta clar que a mes es
necessari comptar amb bons proveïdors i preus competitius. Això implica també
una feina constat d’informació de què passa a la competència, quins son els
millors canals de compra i que això lligui amb el tipus client que es té en
cada centre comercial. Igualment
important es saber com funciona cada departament de l’empresa i l’actitud dels
treballadors.
Finalment hi ha un tarannà
de l’empresa fonamental, com per exemple, el fet de reinvertir el 100% del
beneficis i, per altra banda, que la conjuntura econòmica sigui la adient en
cada moment com és el cas d’una empresa fonamentalment inversora com el seu
Grup i que li convenen tipus d’interès baixos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada